Torsdag den 1 august havde vi pakket vognen og vi skulle køre hjemme fra ved ottetiden om aftenen fordi vi skulle med Spodsbjerg-Tårs færgen kl. 21.15. Vi kunne komme med færgen på dette tidspunkt med bil og campingvogn for bare 260,- kr. (Billigt) og det var samme pris når vi igen skulle hjem søndag aften. Vi skulle mødes med Hanne og Peder og Mogens og Randi i Spodsbjerg færgehavn, hvilket vi også gjorde og vi havde en fin sejl tur over det var så fint vejr at vi kunne sidde ude på dækket og drikke vores medbragte kaffe. Vi var i havn kl. 22. og så var vores plan at vi ville køre til Sakskøbing og overnatte, der er en rigtig fin rasteplads lige ved indkørslen til byen og tæt ved motorvejen og det gik også planmæssigt indtil vi kom til Sakskøbing hvor der var nogle der bare kørte forbi rastepladsen og kørte forkert men til sidst nåede alle på plads så vi kunne få en godnat øl.

Efter en god nats søvn gik turen videre til Nysted hvor vi ankom ved 10 tiden og på pladsen var der27-08-2013 15-44-42 3 komfortpladser klar til os hvor vi så fik slået op. Resten af fredagen gik med afslapning og hygge med dem som der var ankommet, fredag var vi også gående en tur ind til Nysted som er en rigtig hyggelig by der virkelig er et besøg værd. Fredag havde den fynske mafia så fællesspisning og i løbet af aftenen fik vi da også besøg af nogle af dem der var med fra klubben.

27-08-2013 15-45-39Fredag aften startede middelalderfestivallen kl. 18 men der var ikke nogen af os der nåede der op, bortset fra Hanne og Rita der var til middelaldergudstjeneste i Nysted kirke og det var planen at det skulle vi alle så om lørdagen.

27-08-2013 15-45-55Lørdag gik vi så op på festpladsen hvor der var stillet masser af middelaldertelte op hvor deltagerne havde arbejdende værksteder og hvor de solgte middelalder ting men det var ikke til middelalderpriser. Der var masser af aktiviteter, der var italienske flagdansere og der var rettergang på pladsen hvor der var nogle der skulle have deres straf, der var en kvinde der skulle straffes for at holde katte, der var var en der skulle straffes for at sælge falske relikvier, men han slap for straf fordi han bestak biskoppen og der 27-08-2013 15-46-13var en flok børn der skulle straffes for krybskytteri men det ville biskoppen ikke tage stilling til så i stedet for blev anklageren dømt til en gåtur til Ringsted. Der var også en jøde der blev dømt for at tage renter for penge som han havde lånt ud, så han blev gjort kristen hvilket giver stof til eftertanke. Derefter så vi så ridderturneringen som var vældig spændene at se og der blev ikke lagt fingre imellem det foregik på hesteryg med sværd, spyd og lanser og til sidst skulle der afholdes turnering hvilket blev gjort meget flot hvor lanserne splintredes og rytterne røg af hesten. Det var en tysk trup der stod for denne del af underholdning med hestene og ridderne. Her efter trængte vi alle til at få skyllet halsen så der blev aflagt et besøg i ølteltet hvor man bland andet kunne få en Rød Tuborg. Herefter gik vi så rundt og så på boderne og efter en 3 timers tid vendte vi tilbage til campingpladsen.

27-08-2013 15-46-32Lørdag aften havde vi langbord men vi var kun lige blevet sat til bords så begyndte det at regne men det var stort set ingen ting der kom men der var allerede mange der var trukket i tørvejr og vi blev ikke rigtig samlet igen i løbet af aftenen og vi var så oppe på pladsen og se at de skød med ildpile men alt i alt havde vi en hyggelig aften.

Søndag var der standestrygning og derefter begyndte folk at bryde op men vi hade jo god tid da vi først skulle med færgen hjem kl. 21.15. Vi gav os god tid fik pakket sammen og fik os et bad inden vi kørte fra pladsen, hvorefter vi så kørte en tur op til Bandholm hvor vi igen løb på Hanne og Peder og her holdt vi ude på havnen i et par timer og nød udsigten og det fine vejr, ved firetiden kørte vi så videre en tur forbi Kragenæs med der kunne vi ikke komme holde med 2 vogne så vi kørte videre mod Tårs og vi kørte over til den lille lystbådehavn ved færgelejet hvor vi snakkede med havnefogeden og han fortalte at vi en anden gang kunne overnatte der ude for 125,- kr. Her spiste vi så vores aftensmad så vi var klar til at køre til færgen ved 20 tiden.

Efter en rigtig god weekend ankom vi til Stenstrup kl. 22.45 godt trætte. Der skal fra den fynske mafia lyde en stor tak til arrangørerne af stævnet og det kan varmt anbefales når de igen til næste år arrangerer.