Herfra gik turen derned af og med en meget god Malthe på bagsædet kunne vi tage et stop i Fleggaard for at få nogle forsyninger med. Derfra kørte vi til vi var forbi Hamburg, hvor vi gjorde holdt og fik benene rettet ud.  Vi ankom til campingpladsen da kl var godt 20 fredag aften og fik skruet benene ned og så var vi ellers klar til aftensmad og til ro..

06-11-2015 10-33-11Lørdag morgen stod vi op og dagen i dag skulle bare går med og slappe af og ellers ville dagen komme til at går med indkørsel af vogne når folk kom og få hilst på hinanden.

Lørdag morgen stod vi op til et rigtig dejligt vejr og dagen i dag skulle bare går med og slappe af og ellers ville dagen komme til at gå med indkørsel af vogne når folk kom og få hilst på hinanden.

Der var tid til egne udflugter hvis man havde lyst til dette.

For vores vedkommende startede dagen efter de vanlige rutiner med at få vores vogn i vater, dette var en udfordring pga. det skæve terræn, men i vater kom vi og så fik vi monteret øvrige ting så ferien kunne begynde.

Vi havde et uofficielt happy hour da Peder ville give en tår i anledning af sin fødselsdag. Vi har nydt vores første dag og glæder os allerede til i morgen

Søndag startede dagen med morgenmad med bacon og æg som Jack og Per (Morfar) lavede og som vi spiste sammen Jack, Malthe, Morfar og Mormor (Rita) og jeg, hvorefter vi tog på tur forbi Okertall dæmningen og Iberg drypstenshule, meget smuk oplevelse med museum, guidet tur inde i selve hulen og en masse fortælling og historie på turen og i museum. Vi var tilbage omkring kl 16 og inden vi så os om var der happy hour og standerhejsning.

06-11-2015 10-33-30I aften var der fællesspisning i restauranten menuen var gullashsuppe og snitchel med kroketter, en yderst velsmagende menu skal det siges, da kl var 20.30 var Malthe klar til at komme til ro for i dag, efter udflugt og meget lille middagslur.

Endnu en smuk dag er gået og nu er det godnat så der er ny energi til endnu en dag i morgen.
Mandag blev en slappe dag efter en god tur søndag men vi var godt brugte så tiden gik på campingpladsen med kun og gøre det vi havde lyst til og ikke andet, vi skulle gerne være klar til udflugt tirsdag og onsdag

Tirsdag stod dagen i udflugt til Quedlinburg en gammel og meget smuk by med en masse historie i, vi var med på det hold hvor guiden talte engelsk og hun førte os igennem den smukke by og fortalt vidt og bredt om byens historie og vi afsluttede turen ved byens slot.

06-11-2015 10-33-55Da vi var færdig vendte vi hjemad og fik noget frokost og om eftermiddagen tog vi en tur ned i Kik og Deichmann hvor der blev shoppet lidt til os selv og børnene, vi afsluttede dagen med en gang hjemmelavet pizza på grillen og så blev det hurtigt godnat så vi kunne være klar og friske til næste udflugt i morgen.

Onsdag stod igen i udflugtens tegn, dog med sne fra morgenstunden og diset vejr, men turen skulle gå til det meget farverige Werningerode, vi mødtes på parkeringspladsen hvor slotstoget afgik fra og kørte så med det op til slottet som lå hævet højt over byen, et meget meget smukt slot fra middelalderen og her var vi 06-11-2015 10-34-05på rundtur på slottet, det var virkeligt besøget værd og rigtigt spændende, men udsigten ud over byen måtte vi undvære pga. den meget dis og tåge, men smuk alligevel pga. sneen.

Vi tog slotstoget ned igen og kørte igennem Werningerodes smukke gader tilbage til parkeringspladsen, herfra gik vi og mormor og morfar en tur igennem byen og fandt os noget frokost på en af byens restauranter hvorefter vi var forbi det gamle rådhus og torvet, hvorfra turen gik tilbage til bilen og en dejlig dag var godt på hæld.

06-11-2015 10-34-16Torsdag var mest af alt en afslapningsdag hvor tingene foregik i vores tempo, men vi valgt at køre en tur igennem bjergene og endnu engang kigge på den skønne natur trods dis og regn, vejret var ikke til rigtigt at gå tur nogen steder (regntøjet lå i vognen) så vi fandt os noget middagsmad og var lige inde efter lidt små forsyninger og så skulle vi tilbage og på besøg på cafe ” Goldberg ” hvor vi skulle drikke kaffe og smage deres specialitet ”Goldberg torte” der skulle være en fantastisk udsigt deroppe fra men den måtte vi desværre drømme og til da tågen blev tættere og tættere men kaffe og kagen smagte fantastisk. Inden vi så os om så var denne dag også gået på hæld og aftensmaden blev et stykke rugbrød da vi var godt mætte stadig efter kagen på cafeen om eftermiddagen.
Fredag var vores sidste dag i Harzen inden hjemturen lørdag. Den blev brugt på at shoppe de sidste ting såsom småting til børnenes pakkekalender og da vi kom tilbage til campingpladsen stod den på nedpakning af vores ting og tage telt ned, det var en våd fornøjelse men vi fik det ned og så måtte det til tørre hjemme

Vi havde valgt at spise i restauranten vores sidste aften sammen med en masse af de øvrige deltagere og vi havde en hyggelig aften og fik god mad, gik til ro i ordentlig tid så vi var klar til hjem kørsel lørdag.
Lørdag morgen var det op og i gang, vi fik ordnet vores morgen rutiner og spiste en sidste fælles morgenmad med mormor og morfar og så fik vi spændt for og var klar til at køre da kl var 9.15, men hvad vi ikke viste var at turen som normalt ville tage 9 – 9 ½ time ville komme til at tage næsten 13 timer så med Malthe på bagsædet og en tegnefilm på skærmen klarede han og vi den lange tur til UG og vi ramte Langeland da kl var 22.00 og godt trætte men kunne se tilbage på en fantastisk tur og en masse oplevelser rigere

Tak til alle som var med og tak til Elisabeth og Poul Andersen og Hanne og Peder Larsen for planlægning af denne skønne tur samt tak til Marianne og Alex for deres hjælp med afvikling af turen