Lang efterårsferie med DCK. uge 42.

Vækkeuret vækkede mig kl. fire om morgenen d. 13-10-12  men jeg kom hurtig under dynen igen, det regnede  simpelt hen ned i stænger, så afgang mod Torne camping i småland blev udsat nogle  timer. Kl. ca. 08,30 var vejret sådan, at det var mulig , at knappe campingvognen på  og trillede ud af Juelsminde.

Nå,,, sagde Jytte da vi havde kørt lidt og regnen igen tog til, det er som det plejer, når vi kører til et stævne, regner det, og så bliver der godt vejer resten af stævnet, ja lad os håbe det, var min eneste kommentar. Da vi nåede Lillebælt blev der hul i skyerne og vi kørte i solskin helt over til Lund i Sverige, men så var heldet ikke med længere, vi ankom til Torne i silende regn, men blev modtaget med et godt humør af Peter og Per der hjalp os på plads, udleverede program og andet godt, informerede om forskellige ting på pladsen  og at, der var fældes morgenmad oppe i Valhalla hvis vi havde lyst. Det regnede i tre dage uafbrudt, men der gik ikke mange minutter fra, at regnen holdt op til, at der blev snakket og hygget rundt om på pladsen og i løbet af forbavsende kort tid var pladsen til, at færdes på.

Der var arrangeret mange ting, mere end Jytte og jeg havde forventet, men også  tid til hygge og egne interesser, bl.a. var der fiskekonkurrence og både Laura og Mogens  fangede  fisk.

Om onsdagen trængte jeg til, at bruge mig, så jeg cyklede en tur rundt om den nordlige del af søen Åsnen som campingpladsen lagde  ud til, oppe nord for søen  var en stor gård med tilhørende restaurant og en opstemning af tilløbet til søen, med mange vandmøller, et meget besøgt sted. På vej tilbage til Torne kom flere tusinde grågæs flyvende og landede ude i søen og lidt naturbilleder blev det til inden jeg nåede hjem. Hjemme på pladsen var der alment råhygge og andre var ude, at fiske. Torsdag  gik turen med bus til Kabe fabrikken og det tog  hele dagen. Fredag var der fældes spisning oppe i Valhalla om aftenen, så Jytte og jeg brugte noget af dagen på at, kørte en tur syd om søen , af de små veje, vi så ingen Elge men det var en fantastisk natur, efteråret er længere fremme  end i Danmark og jeg fik konstateret at, Mørrumsån er afløb for søen Åsnen. Mørrumsån er meget eftertragtet fiskevand fordi Østersølaksen går op og gyder  i sommer månederne.

Fredag aften var noget af en festaften men alle var friske ved standerstrygning lørdag og efter en times tid var vi spredt for alle vinde. Det var en uge med mange gode  oplevelser og et godt arrangeret, det er ikke sidste gang  vi tager med på en sådan tur.